Oct 21, 2014

slowly get used with it

"I'm used with it"
"change it, then"
"it's hard"
"naaa.....it's not. it's just that you're not let it go"
"it's hurt"
"aku quote kata kawan RCMP kau : Kalau RCMP boleh survive, takkan MESTECH yang kecil tak boleh survive. tapi ini aku punya : kalau kau boleh survive bilamana kau hilang kawan seorang demi seorang, takkan dia seorang kau tak boleh survive?"


sungguh. peritnya masih terasa bilamana kawan yang seorang ini ingatkan kembali sakitnya dikhianati, dilukai oleh yang lain. dan....slowly, no matter what it takes...I have to get used with it. 

dia datang bila mana aku terkapai-kapai keseorangan tidak ada tempat untuk bercerita. no one love to hear me nagging anyways. siapa suka orang membebel, kan?


dia datang bila aku rasa "it's okay. aku dah biasa seorang" .biasa keseorangan. biasa ke sana ke sini tidak berteman.

dan....tiba-tiba, dia pergi...minta dilepaskan. walaupun alasan yang diberikan sangat sangat relevan, logik, dan....aku pilih lepaskan.

"na, it's over"
"i know"
"are you okay?"
"I'm....okay"
"do you?"
 "selagi aku bernafas, insyaAllah I'm okay. I still have .....family, study, myself to focus about. lagipun, kalau akau tak okay pun...selagi aku busykan diri, selagi tu aku hidup macam it's never happened before. macam tak kenal aku." *smile*
"sebab aku tahu...aku kenallah, aku tanya. na, you know right. it's okay to cry. itu tanda kau masih berperasaan"
"phew. kau nak aku menangis macam orang gila?"
"naaaaa..."
"I'm okay. fullstop."



ini namanya monolog dengan diri sendiri. battle dengan diri sendiri. mencuba dan terus mencuba menerima hakikat yang ......

ini namanya pengalaman untuk dewasakan diri

ini namanya lemon yang diperah atas luka yang berdarah...

ini namanya ....

ini aku yang susah nak melepaskan walaupun sudah diberikan hint seawal perkenalan.

ini aku yang berusaha belajar menerima kembali hakikat "it's okay. aku dah biasa seorang."


untuk kamu yang membaca, jangan ditanya kenapa. jangan ditanya mengapa. ini cuma aku yang masih mencari alternatif menghiburkan diri. ini cuma aku yang mahu sendiri. ini cuma aku yang tak mahu simpati.


sehingga jumpa lagi. mood : exam around corner. tapi assignment tetap menanti. life as student insyaAllah helps me to adapt with the 'environment' and environment.


0 comments: