Mar 14, 2016

BAHAGIA

Mr google



"are you okay?"

"yes, i'm okay"
"serious lah...cuba jawab serius sikit"

"what should I reply then?"

"be honest?"

*smile*

"see...seee...seeee..."

"takda apalah. okaylah"

"menipu....aku kan ada"


-

orang tanya mana menghilang. aku jawab ada je kat sini. rasanya takdalah menghilang mana pun. cumanya aku tak rajin update status kat facebook or whatsapp orang. i'm fail with words. serious, aku tak pandai nak mulakan perbualan. 

teringat ada terima mesej dari kawan. soalan sama. ke mana aku menghilang. mungkin ...mungkinlah aku menghilang. no more involve with a large group of meeting/person. prefer to be alone. sebabnya... tak rasa layaknya berada dalam kumpulan manusia itu. 

semua tanya kenapa macam nak berubah. jawab aku....aku dah matang...kononnyalah. padahal hati serupa tisu. senang sangat rasa down. 

the thing is... walaupun orang kata aku menghilang...aku berubah. aku rasa aku tetap seperti dulu. cumanya, sekarang komitmen, tanggungjawab sedia menanti untuk ditunaikan. tak rasa nak berhuha kat luar. nak jadi anak yang baik. cukuplah 24 tahun mnyusahkan mak ayah. cukuplah bersuka sana sini. 

apa yang penting sekarang? aku bahagia. biarkan cirle of people who close to me is a lot more smaller than it used to be...I'm happy. I'm grateful. 

0 comments: